تبلیغات
گردان سایبری نیروی مقاومت بسیج حوزه 13 شهید محمدی استان قم
گردان سایبری نیروی مقاومت بسیج حوزه 13 شهید محمدی استان قم

بازدید : مرتبه
تاریخ : یکشنبه 18 اردیبهشت 1390
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه تعیین‌کنندگان زمان ظهورِ امام زمان(عج) دجّالان هستند بر لزوم زندگی خردمندانه و پرهیز از افسانه نظیر سی‌دی خرافه نزدیکی ظهور امام زمان(عج) تأکید کرد.

پس از آنکه تعدادی از مراجع تقلید و علمای مطرح قم، از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و ... پخش سی‌دی ظهور نزدیک است را اقدامی شیطنت‌آمیز و مشکوک و انحرافی تعبیر کردند، این بار آیت ‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در پیامی به همایش کانون‌های فرهنگی مساجد، تعیین‌کنندگان زمان ظهور امام زمان(عج) را دجالان روز خواند و بر لزوم پرهیز از این سی‌دی تأکید کرد.

در این پیام آمده است: «حمد ازلی خدای را سزاست که آفریدن ویژه اوست؛ تحیّت ابدی، پیامبران الهی(ع) به ویژه حضرت ختمی نبوّت(ص) را رواست که همراهی قرآنِ بی‌همتا ویژه اوست و درود بیکران، دودة طاها و اُسرة یاسین را به جاست که ولایت آنان مایه کمال دین و پایه تمام نعمت است؛ انتظار جهانیان، نثار مقدم حضرت ختمی امامت، مهدی موجودِ موعود(عج) است که تعیین‌کنندگان زمان ظهورِ وی، دجّالان روزند! به عترت اطهار، تولّی داریم و از معاندان لدود آن ذوات قدسی، تبرّی می‌نماییم!»

در ادامه این پیام آمده است: «مقدم صحابه کتاب خدا، قاریان، اساتید تلاوت و تفسیر، ائمه محترم اقامه جماعت مساجد و مهمانان بزرگوار را گرامی می‌داریم و از سعی بلیغ ستاد عالی کانون‌های فرهنگی-هنری کشور، تشکر و اجرِ وافرِ همگان از خداوند سبحان مسئلت می‌شود!»

در این پیام تأکید شده است: «قرآن حکیم، حیات‌بخشِ دل‌های آماده دریافت آب زندگانی و شفادهنده بیماران اعتقادی، اخلاقی و رفتاری است. بهره‌وری از کوثر حیات و شفا، مرهون تلاوت، معرفتِ معارف، عَرضة هویت خود بر آن مجلای فیض الهی و توزین کالای وجودی خویش با آن میزان قِسط است؛ بنابراین چند نکته کوتاه پیرامونِ ضرورت عرضه مسائل فردی و جمعی بر آن و کیفیت پاسخ‌یابی بعد از این درخواست، ارائه می‌شود:

یکم. انسان، در معرض رخدادهای تلخ تاریخی است و برای صیانت از سقوط، لازم است به حبل متین خدا یعنی قرآن حکیم، اعتصام نماید تا مایه عصمت وی از هر لغزش گردد. اعتصام به کتاب الهی، متوقف بر معرفت آن به عنوان میزان حق و باطل، معیار صدق و کذب، مدار حسن و قبح، محور خیر و شر و بالاخره مناط صواب و خطا در عقاید، اخلاق و اعمال خواهد بود. حضرت محمدبن‌علیٍ‌الباقر (ع) فرمود: «... اِعْرِض نَفْسَکَ علی کتاب الله فإن کنتُ سالکاً سبیلَه زاهِداً فی تزهیده راغباً فی ترغیبه خائفاً من تخویفِه فاثْبُت و أبْشِر فانه لا یَضُرّک ما قیل فیک و إن کنت مبایناً للقرآن فماذا الذی یغرّک مِن نَفْسِک ...».

قرآن کریم مصون از آسیب تحریف و محفوظ از گزند زوال است

در پیام آیت‌الله جوادی آملی تأکید شده است: «چون قرآن کریم، مصون از آسیب تحریف و محفوظ از گزند زوال است، اعتصام آگاهانه بشر در مسائل فردی و جمعی به آن، سبب صیانت وی از غوایت و حفظ او از ضلالت خواهد بود.»

در این پیام آمده است: «دوم. عترت اطهار (ع) که قرآن ناطق‌اند و کلام آنان نور است، کیفیت عرضه بر حقیقت وحی که به صورت قرآن مجید تجلّی نمود را بیان فرمودند. نموداری از این تبیین را می‌توان در جریان عَرضه حدیث بر قرآن مشاهده کرد که خلاصه آن این است: «آنچه عدل قرآن کریم است انسان کامل معصوم (ع)، یعنی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند که هرگز کسی همتای آ‌نان نخواهد بود، هر چند به صورت اجتماع متظاهرانه و متعاضدانه جن و انس باشد، چه اینکه